Kawa jest zdrowsza, niż myślicie. Regularne picie wydłuża życie;]

coffee crema

Kawa nie podnosi ciśnienia, nie wypłukuje magnezu, a jednocześnie zmniejsza ryzyko zachorowania choroby Alzheimera i Parkinsona oraz na udary, a także redukuje ryzyko zgonu o 10 proc. Sprawdza się także jako… środek przeciwbólowy.

Najnowsze badania pokazują, że regularne picie kawy ma znacznie więcej plusów zdrowotnych, niż do tej pory sądzono. Z tego powodu w najnowszej piramidzie żywieniowej Instytutu Żywności i Żywienia kawa zanotowała awans i jest rekomendowana jako napój, który ma szereg zalet ze zdrowotnego punktu widzenia.

Jak przekonuje prof. Barbara Cybulska z Instytutu Żywienia i Żywności, cytowana przez portal medexpress.pl, możemy pić od 3 do 5 kaw dziennie. Jednocześnie obala bardzo rozpowszechniony pogląd, że kawa podnosi ciśnienie krwi i wypłukuje magnez. – To nieprawda. To nie kawa podnosi ciśnienie, tylko np. alkohol – mówi prof. Cybulska.

Z badań, jakie przeprowadziła uczelnia Harvard School of Public Health na grupie 100 tys. uczestników, wynika, że osoby, które zwiększyły spożycie kawy o więcej niż jedną filiżankę, zredukowały prawdopodobieństwo zachorowania na cukrzycę typu 2 o 11 proc. Z kolei wśród osób, które zmniejszyły spożycie kawy, ryzyko zapadnięcia na tę chorobę zwiększyło się aż o 17 proc.

Co więcej, regularne picie kawy znakomicie wpływa na układ sercowo-naczyniowy. W medexpress.pl czytamy, że badania Johns Hopkins University Bloomberg School of Public Health przeprowadzone na grupie 26 tys. osób dowiodły, że codzienne picie napoju zmniejsza ryzyko wystąpienia niedrożności tętnic oraz zawału serca.

Boli Was głowa, więc unikacie picia kawy? To błąd. Jak się okazuje, kawa, dzięki zawartej w niej kofeinie może z powodzeniem zastąpić farmaceutyczne środki przeciwbólowe. Kawa ma bowiem właściwości obkurczania naczyń krwionośnych.

Więcej na ten temat w medexpress.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>